Plantejar-nos si la tecnologia en general, les TIC en particular, ha d'entrar o no a formar part del nostre disseny curricular fuig, ara per ara, de tot dubte. Una altra cosa serà l'ús que farem d'ella com mitjà, com recurs, com interventora o facilitadora del procés d'ensenyament-aprenentatge, com variant metodològica o, simplement, com recolzament de la tasca docent.
Una mostra d'aquest precepte el tenim en les simulacions, és a dir, utilitzar les TIC com a facilitadora d'esdeveniments que no podríem reproduir, d'una altra manera, en les nostres classes.
Servisca de model un lloc que he trobat en internet. Es tracta de la simulació d'un terratrèmol i no sols això, a més a més, conté una serie d'activitats sobre les quals treballar, com és el cas de la disposició sobre el terreny de diferents sismògrafs, interpretació dels sismogrames, comparar les ones S i P, calcular la distància a l'epicentre i altres qüestions que m'han estat un bon servei per a la classe de 1r de Batxillerat, en el tema de la "Capes de la Terra".
La pàgina al·ludida prové d'una en anglès: Virtual Couseware for Earth and Environmental Sciences, però la part que ens interessa està traduïda per Juan Gabriel Morcillo del Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals de la Universitat Complutense de Madrid.
BIODIDAC, recursos multimèdia per a les teues classes
-
BIODIDAC és una web canadenca que de fa temps ens ofereix a la xarxa una
enorme quantitat de recursos multimèdia, principalment imatges i
il·lustracions p...
Fa 7 anys
1 comentari:
Un enllaç molt interessant. El treballarem amb els alumnes.
Gràcies
Publica un comentari a l'entrada